Actualitat

El Ple aprovarà la setmana pròxima traure a licitació el nou servei de recollida de residus i neteja urbana

El pressupost d'eixida supera els 68 milions d'euros i s'hi inclouen millores com la incorporació del cinqué contenidor per a orgànica i l'adaptació de les tasques de neteja a les necessitats estacionals

El nou plec per a licitar el servei de recollida de residus i neteja urbana de Dénia ha passat aquest matí per comissió informativa i la pròxima setmana, el 8 d'abril, n'està prevista l'aprovació en un Ple extraordinari. Superat aquest tràmit, es traurà a licitació el nou contracte, que ascendeix a un pressupost inicial de 68.228.848 € per 10 anys.

Segons ha destacat l'alcalde, Vicent Grimalt, "aquest nou contracte vol resoldre les mancances que arrossega l'anterior concessió, de fa 16 anys, i modernitzar i adaptar a les noves necessitats el servei".

En aquest sentit, la regidora de Transició Ecològica, Maite Pérez, ha enumerat els principals canvis i millores que introdueix el nou plec, entre elles, la incorporació del cinqué contenidor, de color marró, per a la recollida selectiva de la matèria orgànica. Això sí, ha matisat l'edil, "en un primer moment aquests contenidors tindran un ús restringit per a les persones que n'entenguen l'ús i s'hi comprometen", ja que es vol garantir que els residus que s'hi aboquen siguen només orgànics.

El nou contracte també comportarà la substitució de tots els contenidors, que hauran de ser més grans i també accessibles. Comptaran, a més, amb sensors intel·ligents que informaran l'empresa quan estiguen plens al 80% per a planificar-ne el buidatge "per necessitat i no per ruta, com es fa ara".

Una altra millora, “per a reduir la presència i l’impacte dels contenidors en certs llocs especials”, és la recuperació de la fórmula tradicional d’arreplega de les bosses de fem porta a porta, en barris com Baix la Mar i les Roques i també en la Xara i Jesús Pobre.

Uns altres punts en què insisteix el contracte és en l’increment de la neteja (‘baldeo’) en zones noves; la retirada de fem en barrancs; neteja d’herbes en voreres, tant del nucli urbà com de l'extraradi; i la retirada de l’amiant.

Com a novetat, també, el contracte serà revisat i actualitzat, si s’escau, cada dos anys per a adaptar-lo a les noves necessitats.

Paco Roselló, regidor d’Hisenda, ha explicat que, tenint en compte els diversos tràmits administratius, la empresa concessionària del nou contracte podria començar a treballar a Dénia al setembre, amb un termini de 6 mesos per a posar en marxa la prestació del servei al 100% (amb la maquinària i totes les millores compromeses).

Per a l’estiu, ha assenyalat Maite Pérez, “sí que hem fet ja una previsió de necessitats per a millorar, amb els recursos actuals, el servei de neteja en la temporada alta". El nou contracte sí que hi inclourà una adaptació de les tasques de neteja a les necessitats estacionals, dividides en tres categories: temporada baixa, alta i extraalta.

Finalment, l’alcalde ha aprofitat la presentació dels nous plecs del servei de neteja per a insistir en la necessitat que la ciutadania s’hi implique. “No és més net qui més neteja, sinó qui menys embruta, i la complicitat del veïnat és fonamental perquè la millora es note i es consolide”. “Per molt que hi invertim, si no som responsables continuarem tenint problemes, com ara mateix, que les conductes incíviques suposen un sobrecost de 200.000 euros anuals”.

Altres notícies

imprimir