Actualitat

L’Ajuntament de Dénia ja disposa de l'autodiagnòstic per a l'elaboració del Pla de Destinació Turística intel·ligent

L’Ajuntament de Dénia ja disposa de l'autodiagnòstic previ a l'elaboració del Pla de Destinació Turística Intel·ligent que començarà a redactar-se després de l'estiu.

 Amb aquesta iniciativa, Dénia, que forma part ja de la xarxa de destinacions turístiques intel·ligents de la Comunitat Valenciana, inicia els tràmits per a l'elaboració d'un pla de turisme que done resposta a l'impacte de les noves tecnologies en el sector turístic.

 En l'actual societat de la informació i de la comunicació han aparegut en els últims temps noves necessitats i exigències, a les quals l'activitat turística ha d'adaptar-se i buscar-hi resposta.  Aquests canvis afecten de manera directa a com el visitant interactua amb la destinació: la cerca d'informació prèvia al desplaçament, l'ús de dispositius mòbils durant el viatge, els grans avanços en connectivitat, el Big Data o intel·ligència de dades (que proporciona una gran quantitat de dades valuoses per a conéixer detalladament la problemàtica de la destinació).

 Aquesta metamorfosi requereix d'una adaptació de l'oferta i, per tant, de la gestió del turisme. Per aquest motiu es necessita l'elaboració d'una eina de gestió integral com és l'elaboració d'un pla de Destinació Turística intel·ligent, entenent com a “destinació intel·ligent” un espai turístic innovador, accessible per a tots, consolidat sobre una infraestructura tecnològica d'avantguarda que garanteix el desenvolupament sostenible del territori, facilita la interacció i integració del visitant amb l'entorn i incrementa la qualitat de la seua experiència en la destinació i la qualitat de vida dels residents.

L'objecte d'aquest model de gestió no és un altre que dotar a la destinació d'informació precisa, fiable i actualitzada perquè, sobre la base del coneixement, prenga decisions que l'ajuden a definir i millorar la implementació de l'estratègia triada mitjançant l'elaboració d'un pla.

Per a això, el primer pas ha sigut identificar la desviació existent entre el model actual de gestió turística de la destinació respecte al model de gestió Destinació Turística Intel·ligent mitjançant la redacció de l'autodiagnòstic. L'autodiagnòstic de la ciutat de Dénia mesura indicadors en les següents variables: governança, sostenibilitat, accessibilitat, innovació, connectivitat, intel·ligència, informació, màrqueting online i evolució de l'activitat turística.

L’autodiagnòstic  es pot consultar en l’enllaç següent https://cdn.digitalvalue.es/denia/assets/5efdd83992af1901007f97a4

Altres notícies

imprimir