Actualitat

Turisme Dénia i Aehtma participen en el Dia Mundial de la Tapa a Brussel·les


Turisme Dénia, en col·laboració amb l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Marina Alta (Aehtma), els xefs Fernando González i José Bañuls, del restaurant El Raset, i Mara Bañó, propietària del celler Les Freses, han promocionat la gastronomia i l'essència de la destinació en el transcurs de la celebració del Dia Mundial de la Tapa a Brussel·les davant de  touroperadors, periodistes i uns altres prescriptores turístics del mercat belga. El 3 de juliol passat va tindre lloc un acte de presentació i un showcooking de tapes de totes les destinacions Saborea participants en l'espai gastronòmic “Excelllis” de Brussel·les.

El Dia Mundial de la Tapa a Brussel·les ha sigut un esdeveniment organitzat pel Club de Producte de Destinacions Gastronòmiques Espanyoles Saborea España, del qual Dénia forma part, comptant amb la col·laboració de Turespaña a través de l'Oficina Espanyola de Turisme a Brussel·les i Luxemburg.

Han participat en aquest esdeveniment promocional huit destinacions, que han acostat la riquesa turística i, sobretot, gastronòmica al sector turístic de Bèlgica. Amb Dénia han assistit a Brussel·les les destinacions de Gran Canària, La Palma, Lanzarote, Logronyo, Tenerife, València i Valladolid.

El matí de la presentació i el showcooking va tindre lloc una reunió de les destinacions Saborea amb el director de l'Oficina Espanyola de Turisme (OET) a Bèlgica i Luxemburg, Rafael Chamorro, qui va exposar el perfil del visitant belga a Espanya, les tendències del turista belga i les accions promocionals que l'oficina està duent a terme.

Entre les característiques del mercat belga va destacar l'alt nivell de vida del país, la bona comunicació amb Espanya, que és el segon país triat per a passar les vacances després de França i, dins d'Espanya, la Comunitat Valenciana és la primera comunitat autònoma triada. Bèlgica compta amb molt bones comunicacions amb els aeroports d'Alacant i València. El nombre de turistes cap a la Comunitat Valenciana va augmentar l'any passat un 16%, segons un informe de mercat de Turisme Comunitat Valenciana.

Abans de l'esdeveniment promocional, l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, va tindre l'oportunitat de mantindre, juntament amb el conseller delegat del Cabildo de Lanzarote, una reunió amb l'ambaixadora d'Espanya a Bèlgica, Beatriz Larrotcha, la consellera econòmica i comercial de l'ambaixada, María Palanca, el director de l'Oficina Espanyola de Turisme, Rafael Chamorro, el president de Saborea España, Adolfo Muñoz i la vicepresidenta de l'associació, Ana Redondo, en la qual es van estudiar les vies de promoció de les dues destinacions a Bèlgica per al futur pròxim.

L'esdeveniment posterior, que va comptar amb la presència i el suport de l'ambaixadora d'Espanya a Bèlgica, es va iniciar amb un acte de presentació de destinacions en el qual es va destacar la riquesa gastronòmica espanyola, amb especial recalcament en les tapes, i es va presentar als xefs i les tapes que cada destinació havia preparat per a l'ocasió.

En el cas de Dénia, els xefs del restaurant El Raset Fernando González i José Bañuls van preparar una tapa d'ensalada de polp, fenoll adobat, moniato i llicsó i “ronyoses” sorpresa amb diferents farciments de taronja, moniato, carabassa i figa. Les tapes de Dénia van estar acompanyades pels vins del celler Les Freses, de la mà de la seua propietària, Mara Bañó.

Els participants no solament van degustar les tapes i vins de Dénia, sinó que també van poder conéixer les característiques i l'oferta de la destinació gràcies a l'atenció prestada per personal de Turisme Dénia i l'empresariat assistent.
 

Altres notícies

imprimir